What?…..
By Teep.
25 March 2010
23.00
Last two days I went to my panel clinic and the doctor gave me a a few ubat yang biasa aku amik such as Prednisone, corticosteroids, ubat batuk dll…. Tetapi aku sudah tekad untuk pergi terus ke specialist hari ni jugak, I need to see Dr Hamidah at KPJ Selangor @ SMC. Lagipun Dr specialist ni will pay more attention to my condition. Aku pun dah dua kali admitted and SMC because of my asthma.
Aku masuk office sekejap pagi tadi. Apa-apa pun… lets settle the things that can be settled. Sakit tetap sakit but tanggung jawab musti ada!!! Hehehe… gula-gula ati ada ngan aku because I need to send her to school. Sewaktu aku berada di office tu, barulah aku sedar…. “payah jugak kalau nak bekerja macam nie. Tadak suara!!!” My sore throat has got so bad. I have no voice at all. That’s why I must see my specialist!
My partner look so serious today… I feel so bad! Aku tau partner too busy right now… but please… please… for once! Memandangkan my condition is getting worse; I don’t care about my feeling at all. The most important thing right now… AKU NAK SIHAT! Aku nak kembali hidup normal macam tahun-tahun sebelum nie. Aku dah setahun menderita because of my asthma ok!!!
Not again! Sekali lagi aku harus admit! Doctor need to examine me. I need to get a consistent treatment for my asthma and also need to see ENT specialist. Suara hilang…. Doktor agak pelik jugak la dengan keadaan aku itu.
Macam biasa…. Nurse cucuk tang sana… cucuk tang sini… Urat lari la… urat bengkak la… macam-macam la aku harus lalui. Tapi dah biasa…. Lalui sahaja! Tahun nie saje… dua kali aku admitted. End of last year ada sekali…. Adakah aku sudah beransur tua? Oh Tidak!!!!
Untuk hari nie… aku kena amik nebulizer ever 4 hrs. And cucuk steroid every 8 hrs…. Sunyi la… sorang-sorang je kat hospital ni…

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home